Tuesday, October 8, 2013

Nattpass, nya väggar och en förklyning

Å så var det Tisdag! Helgen har, precis som jag trodde att det skulle, gått förbi väldigt fort. I lördags var vi iväg och bestämde oss för ett golv och vilken färg de övriga väggar i mitt rum ska ha, och när vi kom hem så var det bara att sätta igång med förarbetet. Det är kul att se hur ett rum kan förändras helt o hålet, och medans jag tycker verkligen att skrapa och spackla är dötrist, så ser jag fram emot förvandlingen. 
Jag jobbade natt i lördags, och var rätt så seg i söndags. Igår vaknade jag med ont i halsen och höstens förklylning så jag sov faktiskt större delen av dagen igår.  Jag är lite piggare idag och tänkte försöka läsa och plugga så gott det går. Jag har redan gjort en stor sats med kyckling soppa (det enda jag är sugen på när jag är förkyld)  så alla förutsättningar för dagen ser bra ut :) 

Tuesday again already! The weekend went by in a flash, just like I thought it would. On Saturday we went and chose a new floor och paint for the walls in my room, and when we got home, we got right to work doing all the prep. And while I really find scraping wallpaper and putty-ing extremely boring, I am very much looking forward to seeing the transformation of this room. Worked another night shift on Saturday and woke up yesterday with a sore throat and a cold. I actually slept most of the day yesterday, but I feel better today so it's reading and studying for me. I've already made a big pot of chicken soup (which is the only thing I feel like eating when I'm sick), and brought up my computer, so I'm all set!

Before: 

 


No comments:

Post a Comment