Tuesday, February 3, 2015

Ny vecka, nya tag

Januari kändes verkligen som att det aldrig skulle ta slut! Vilken lång månad! Skönt att dagar börjar passera fortare nu - snart i mål! Igår var jag och Alexa på öppna förskolan på fm. Som jag sagt tidigare jag var väldigt glatt överraskad över hur fint och mysigt den var och jag försöker ta oss dit så ofta som möjligt. Det har ju också snöat i princip oavbrutet flera dagar i streck nu och inte riktigt varit promenadväder, så vi har varit lite instängd hemma och det kan bli ganska långtråkigt så det var välbehövligt med ett miljöombyte, lite social kontakt och en sångstund. Idag försökte jag lägga lite tid på plugg på fm, och sedan hakade på till Ikea med en kompis. En riktigt bra ide att åka dit mitt på dagen på en vardag, så det var inte alls mycket folk och ganska behagligt att gå runt och titta. Vi hann äta lunch där också och ha en riktigt ordentligt "catch-up" :)  
Imorgon tänkte jag gå med Alexa på öppna förskolan igen på fm och sedan bli det en lektion på torsdag och studier som prioriteras resten av veckan.

No comments:

Post a Comment