Friday, February 20, 2015

VAB vecka

Det här med att vara sjuk själv samtidigt som man försöker ta hand om sjuka barn är ju verkligen en av de stora utmaningar med föräldraskapet. Vi har varit sjuka allihopa, Aislynn har varit hemma 4 dagar denna vecka med hosta och Alexa är fortfarande förkyld och sovit dåligt flera nätter i rad nu :( Jag har också fått hosta och blivit värre. Sjukdom, sömnbrist och en 4-sidig hemtenta har gjort denna vecka till en utmaning minst sagt, men vi har tagit oss igenom den. Aislynn åker till sin pappa ikväll i en vecka över sportlov och Mats och jag har bokat lite roliga grejer i helgen åt varsitt håll, så nåt har man iaf att se fram emot. Något roligt denna vecka bjöd på var att Alexa  fick hål i öronen igår! Jag har velat göra det ett tag nu (Aislynn fick redan när hon var 2 månader gammal) och kände att nu skulle jag få till det.  Jag tycker det gick snabbt och bra och riktiga söta små örhängen fick hon.

1 comment: